Brabant Match: terugblikken op een succesvol jaar!
De laatste oliebollen en appelbeignets worden genuttigd en het resterend stuk kerststol wordt weggegooid: tijd om weer aan de slag te gaan! Brabant Match office is up and running again. Dat betekent een bijna-volledige-bezetting en het bijwerken van een eventuele achterstand. We gaan er weer tegenaan. En dat is maar goed ook, want er ligt een heleboel werk voor onze neus. Brabant Match bewijst opnieuw dat de lokale markt hartstikke hot is. Voor productiemedewerkers en ‘mensen in de bouw’ gooien we de rode loper uit. En met de persoonlijke manier van werken, die voor ons kenmerkend is, zorgen we ervoor dat werken én het zoeken naar werk leuk en interessant blijft. Voordat we het vergeten: de allerbeste wensen voor 2018! Dat het voor eenieder een mooi en succesvol jaar mag worden. In dit blogartikel gaan we terugblikken op het afgelopen jaar. Dat was er voor ons één van onschatbare waarde.
Meer kantoorpersoneel
Omdat we zo hard groeien, is er meer mankracht nodig om het werk te verdelen en op zich te nemen. We mochten in 2017 een marketeer ontvangen die een verantwoording is gaan nemen voor de promotie en reclame van Brabant Match. Eveneens hebben we handen geschud met een gloednieuwe consultant die al menig intakegesprek heeft mogen voeren. Onze stagiair wordt ge-de-stagiaired en komt vaker in de week werken. Dat betekent dat we ook weer op zoek gaan naar een nieuwe stagiair. Om voorgenoemde informatie in cijfers te visualiseren: we zijn afgelopen jaar op ons kantoor van 3,5 fte naar 6 fte gegaan. Dat is dus bijna een verdubbeling van fulltime werkkracht op ons kantoor. We zijn heel erg blij met onze hardwerkende kanjers! (deze blogschrijver inbegrepen). Daarentegen zijn we wel allemaal minstens 5 kg afgevallen door het continu in beweging zijn van werkplek naar koffiezetapparaat. Al die nieuwe collega’s en fte’s zorgen namelijk voor meer koffie-nood. Met kerst zijn we allemaal overigens 6 kg aangekomen.
Een groeiend aantal werknemers
In 2017 hebben we vele werkzoekenden mogen ‘transformeren’ in werknemers. Dat vinden wij van levensbelang. Het doel van ons bedrijf is namelijk ervoor zorgen dat zoveel mogelijk werkzoekenden aan een baan worden geholpen die echt bij hen past. Op kantoor hebben we afgelopen jaar een ‘transformator’ geïntroduceerd. Je stapt als werkzoekende in een soort portaal (mensen met claustrofobie moeten even op hun tanden bijten), je wordt geteleporteerd naar een onbekende wereld vol vacatures en banen (kies er een uit die je leuk vindt) en je wordt weer terug geteleporteerd naar ons kantoor. We vragen of deze baan iets voor je is en bieden hem met alle plezier aan! Om serieus te blijven: waar we aan het begin van het jaar 85 werknemers mochten plaatsen bij de allerleukste werkgevers, hadden we aan het eind van het jaar 175 actieve werknemers in dienst. Dat is een groei van meer dan 100% (seriously, dat is echt bizar). Steeds meer mensen kiezen voor ons uitzendbureau, wanneer zij op zoek zijn naar een leuke baan. Deze mensen zijn onze toppers! Nu moeten we echter wel meer kerstpakketten samen gaan stellen, maar dit besteden we gewoon uit aan Kerstman & Co.
Een groeiend aantal klanten
Het aantal klanten (lees: werkgevers die vacatures beschikbaar stellen via Brabant Match) is toegenomen. En we spreken hier niet over een magere toename van 12%. Om een lang verhaal kort te maken: aan het eind van 2017 mochten we 100% meer klanten bezoeken om een kerstpakket aan te bieden. Het lijkt saai, alweer een groei van 100%, maar we zijn hier echt ontzettend blij mee. Het betekent namelijk dat steeds meer werkgevers Brabant Match ontdekken, tezamen met de voordelen die wij realiseren. Waar vacatures zelf niet ingevuld (kunnen) worden, zetten wij alles op alles om de perfecte werknemer voor de functie te vinden. Het bespaart kostbare tijd en met onze specialisatie in de lokale markt kunnen wij een meerderheid van de vacatures tijdig invullen. Ons klantenbestand blijft groeien en dat belooft alleen maar veel goeds voor 2018!
Onze kernwaarden blijven gehandhaafd
Brabant Match is geen uitzendbureau zoals er zoveel zijn. Op bepaalde vlakken proberen wij uniek te zijn in de diensten die we aanbieden en onze manier van bedrijfsvoeren verschilt in sommige opzichten met andere uitzendbureaus. De kernwaarden die we vanaf het allereerste begin al hanteren en blijven doorvoeren zijn:
- Toegankelijkheid
- Persoonlijkheid
- Transparantie
- (“Gimmerse”) Gezelligheid
Dit alles samengenomen maakt onze kernste, kernigste, kernachtigste kernwaarde ‘vertrouwen’. Alles draait bij ons om vertrouwen. Doordat iedereen zich bij ons aan kan melden, we een persoonlijke manier van werken hanteren, we transparant zijn in het verschaffen van info en gezelligheid boven alles prefereren, ontstaat volgens ons dit vertrouwen. En dat maakt ons gewoon het allerleukste uitzendbureau van Nederland! Of in ieder geval van Noord-Brabant. Waarom naar een feestje bovenin het land gaan als het allerleukste feestje gewoon dichtbij te doen is?
Hallo 2018, wij heten je van harte welkom!
Check onze actuele vacatures en aarzel niet om contact op te nemen voor een gesprek.