De 500 dingetjes en datjes
We hebben de magische mijlpaal van 500 likes op onze Facebook-pagina bereikt. Dat zijn 500 kanjers die voor Brabant Match kiezen, waarvoor we uitermate dankbaar zijn! Om dit te vieren, staat onze werkdag in het teken van “500-dingetjes-en-datjes”. Het kan niet anders of die magische grens van 500 likes is een teken. Een teken voor het feit dat dit werkt, dit getal, dit aantal. We moeten dingen vandaag dus anders aan gaan pakken om ons succes door te kunnen blijven zetten. Klinkt vooral heel vaag en dat is het ook. Enige uitleg is gepast. Komt ie dan.
De kracht van herhaling
Wanneer je wilt dat mensen je boodschap ontvangen en blijven onthouden, dien je volgens onderzoekers te focussen op de zogenaamde kracht van herhaling. We hebben er met het complete team even over nagedacht en we zijn overtuigd van deze inspirerende gedachtegang: we moeten vandaag alles wat vaker herhalen. Vandaag zullen mensen onze boodschap pas écht onthouden. De telefoon wordt vandaag opgenomen met “Hallo met Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match … (x500)”. Dit duurt ongeveer 4 minuten, dus zorg dat je even aan de lijn blijft hangen. Alleen op deze manier zal onze bedrijfsnaam op magische wijze in je oorschelp blijven galmen. Ook wanneer we je een e-mail (terug)sturen, eindigen we met “Met vriendelijke groet, Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match Brabant Match … (x500)”. Dit is nodig om je zicht volledig te focussen op het kernwoord en ervoor te zorgen dat je ons eeuwig en altijd zult herkennen als je onze bedrijfsnaam waar dan ook leest. Als je ons kantoor binnen komt lopen, produceren we “Hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo hallo .. (x500)” in koor en mensen wie we vragen of ze op zoek zijn naar werk, vragen we “Ik vroeg me af of je nog op zoek bent naar een baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan baan … (x500)”. Eerstgenoemd voorbeeld, waarin we de ontvangstgroet herhalen, maakt ons bijvoorbeeld 500x socialer dan andere uitzendbureaus die je simpelweg met een “Hallo” verwelkomen. Beetje suf, vinden wij. Zorg dat je vandaag dus wat spare time overhoudt wanneer je ons probeert te bereiken, want het kan zomaar zijn dat je wat langer aan de lijn hangt of een wat langere e-mail ontvangt. Als je vandaag een gesprek hebt gepland op ons kantoor, kan het zomaar zijn dat je wat langer in de deuropening staat, voordat wij onze robotachtige hallo-hallo-hallo hebben afgerond. Het klinkt misschien heel vreemd, maar we zijn hier echt van overtuigd. En als je hier geen “last” van ondervindt en we bij jou onze kracht van herhaling niet inzetten, kan het zijn dat we eventjes moe zijn en uit moeten rusten. Als je 500 seconden later weer terugbelt, opnieuw e-mailt of terugkomt op kantoor, zullen we weer helemaal “500” zijn. Hartstikke leuk.
De megalunch
Vandaag gaat alles gewoon een beetje anders. En dat beperkt zich niet tot alleen de werkzaamheden op kantoor of de communicatie-uitingen naar buiten toe. Het succes van onze Facebook-pagina moet ook worden gevierd tijdens de lunch. We hebben voor vandaag daarom een zogenaamde 500-lunch in het leven geroepen. Dat betekent dat we niet 4, maar 500 croissantjes in huis halen. In plaats van 2 liter jus d’orange te nuttigen, gaan we vandaag voor 500 liter. We zetten 500 stoelen aan onze grootse eettafel. Niet omdat we 500 medewerkers hebben, wat waarschijnlijk het enige is wat vandaag niet met de 500-trend meedoet, maar omdat we vandaag graag 500 stoelen bij ons hebben. Dat voelt anders zo onnatuurlijk, geen 500 stoelen. Verder hebben we vandaag ons bestek uitgebreid en liggen er 500 messen op tafel. Klinkt als een slachthuis of een moordlocatie, maar het zorgt vooral voor minder irritatie omtrent de “LIGT ER NOG ERGENS EEN MES OFWA?!”-uitbarstingen. Helaas zitten we van 500 broodjes niet vol, dus we waren genoodzaakt dit met het magische getal te vermenigvuldigen en te genieten van 500×500 = 250000 broodjes. Daar komen we de middag wel mee door. Een enkele collega is met vakantie, dus met dit aantal broodjes redden we het zonder hem wel. Anders hadden we deze 250000 toch weer met 500 moeten vermenigvuldigen, maar dat gaat natuurlijk wel erg ver. We mikken 500 plakken kaas op ons broodje gezond. We smeren 500 gram boter op onze broodjes. We strooien precies 500 hagelslagjes op ons brood en we snijden de ui in precies 500 stukjes. Dit wordt een echte bourgondische lunch.
De Brabant Match-500 song
Omwille van deze 500-feestdag is een speciaal lied samengesteld door onze interne componisten. We hebben de koppen bij elkaar gestoken, om uiteindelijk een prachtig lied van formaat in elkaar te zetten. De plaatselijke harmonie heeft het nummer kracht bijgezet met de juiste akkoorden en klanken. Onze vrouwelijke medewerkers hebben een achtergrondkoor gevormd en onze mannelijke collega’s zongen één voor één solo. Het 500-lied geeft ons kracht, moed en zelfvertrouwen. Het zegt en staat precies voor hetgeen wij voor staan. Dit wordt ons lijflied, dit wordt onze stem. Vol trots zingen wij in koor:
Braaaaabant Matchhhhh, het uitzendbureau met de persoooooooonlijke toon,
Altijd te bereiken, ook via teeeeeelefoooooon en smaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaartphooooooooooone.
We hebben vacatures voor banen iiiiiiin de omgeviiiiiiiiiiiiiiiiing,
Zo leuk werk, zo’n leuke beleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeving.
We vinden gegarandeeeeeeeerd iets dat paaaaaaaaaaaaaaast bij jouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu,
En laten je nooit staan, nooit iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin de kouuuuuuuuuuuu.
Dus zorg dat je snel .. wat .. van .. jezelf laat hooooooooooooooooooooooooooooooooooren,
Een carrièretijger (“rawr” tussendoor) is .. ge-bo-rèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèn.
*maakt buiging*
U kunt de sountrack vanaf 32 augustus gratis downloaden via onze website www.brabantmatch.nl.
Houd er rekening mee dat een hoog bezoekersaantal wordt verwacht, waardoor de download enige tijd kan duren.
Bij voorbaat onze excuses en veel plezier gewenst bij het waarnemen van de harmonieuze tonen.
Op weg naar de volgende 500!
We zijn al onze Facebook likers ontzettend dankbaar en zetten nu de eerste stappen naar 500 nieuwe kanjers. Bij de 1000 likers brengen we natuurlijk weer een nieuwe song uit, wellicht met nog meer coupletten. De zoektocht naar nieuwe zangers is nu al gestart. Opgeven? Dat kan bij info@brabantmatch.nl. Op zoek naar werk? Dat kan ook nog steeds bij ons.
Klik hier als je werkzoekende bent en op zoek bent naar een baan die bij je past.
Klik hier als je opdrachtgever bent en op zoek bent naar (een) medewerker(s).