Logistiekconcurrent | Een succesformule
Het is 2012. Kabinet-Rutte I viel en Kabinet-Rutte II herrees. De Olympische Zomerspelen werden in Londen gehouden en Barack Obama werd verkozen tot president van Amerika. Sommige mensen zagen in de Mayakalender het bewijs dat in 2012 de wereld zou vergaan. Maar zo ver was het nog lang niet, want eerst moest zich een andere gebeurtenis voordoen: de oprichting van Logistiekconcurrent.
De oprichting
Tussen alle grootse nieuwsthema’s door ontpopte zich een kleine organisatie. Twee eigenaren van een transportbedrijf zagen kansen in het beginnen van een groothandel voor gebruiks- en verbruiksartikelen in de logistieke sector. Zij verkochten hun transportbedrijf en zetten alles op alles om een webshop te realiseren die een gat in de markt zou vullen. Transporteurs, verladers en logistiek dienstverleners hebben vaak hele specifieke behoeftes en bovenal veel kennis van zaken. Met de oprichting van Logistiekconcurrent werd hen de mogelijkheid geboden aankopen te doen op één totaal adres, wat enorm veel tijd- en verzendkosten bespaart.Een vaste leverancier voor alle logistieke verbruiksartikelen brengt het nodige gemak.
De goden hebben ons gehoord, want in korte tijd groeide Logistiekconcurrent uit tot een webwinkel van formaat en zijn we dé totaalleverancier voor tienduizenden zakelijke klanten. Op het bedrijventerrein bouwde men een groot, nieuw kantoor en er werd een afhaalbalie ingericht. In twee jaar tijd is het aantal medewerkers bijna verdubbeld. Elke dag maken we onze winkel weer een beetje beter, zodat we het onze klanten nog gemakkelijker kunnen maken. In alles staat onze klant centraal. Een ultieme klanttevredenheid betekent alles.
Logistiekconcurrent bedient momenteel de gehele Benelux.
De toekomst
Groei brengt ook veranderingen met zich mee. We kijken verder dan alleen naar het bedrijventerrein en verbeelden ons hoe de ideale leverancier voor logistieke gebruiks- en verbruiksartikelen eruit ziet. Elke dag leren we weer een beetje bij en ontdekken we manieren om onze klant nog meer en beter van dienst te kunnen zijn. Andere spelers op de markt proberen we slim af te zijn, door net dat beetje verder te gaan in onze service en koploper te zijn in een compleet productaanbod voor een scherpe prijs. Met een uitstekende klantenservice vol productspecialisten heb je het idee rond te lopen in een logistieke speciaalzaak. Een speciaalzaak die maar blijft groeien en innoveren. Uiteindelijk is ons streefdoel om elk bedrijf en elke organisatie, ongeacht de grootte, optimaal te kunnen bedienen. Samen werken we aan logistieke hoogstandjes!